מנורות שולחן, תאורה לבית

קוראים בכיף עם מנורת שולחן

דף הבית » קוראים בכיף עם מנורת שולחן

אתם נשכבים על המיטה אחרי יום עבודה מתיש, מוציאים מהמגירה את הספר האהוב עליכם וניגשים לקרוא קצת לפני השינה. אם אין לכם מנורת שולחן ייעודית אתם בבעיה – אתם עוד לא מספיק עייפים כדי להירדם ורוצים לקרוא קצת אך בן/בת הזוג כבר ישנים.
במקום להדליק את האור המרכזי ולהעיר אותם, יותר הגיוני לקנות מנורת קריאה אישית לכם ובן זוגכם.

כשבאים לקנות מנורת שולחן לקריאה יש כמה דגשים שצריך לזכור:
טמפרטורת האור האופטימלית בעת קריאה היא בין 3000-4000 קלווין בהתאם לסוג הדפים של הספר והטעם האישי שלכם. טמפרטורה של 4000 קלווין תעזור לכם להתרכז ולשמור על ערנות אולם יש אנשים שקוראים כדי להירדם יותר בקלות אז אם זה המצב עדיף לרדת לאזור 3000 קלווין.

בנוסף רצוי שהאור יהיה כמה שיותר מרוכז כדי לא להפריע לבן זוגכם בצד השני של המיטה. נורות לד ידועות ביכולת שלהם ליצור כיווניות וריכוז של אור.
מנורת השולחן צריכה להיות גמישה כדי שתוכלו לכוון אל אזור הקריאה או הלימוד שלכם, אם אזור הקריאה יהיה חשוך מדי העיניים שלכם יתאמצו ותמצאו את עצמכם מתעייפים מהר מאוד.
עוד נקודה מעניינת לגבי תאורת קריאה היא שמסכי מחשב, טלפונים וטאבלטים פולטים גלי אור כחולים שמקשים על הירדמות. זאת הסיבה שהרבה רופאים ממליצים לא לקרוא ספרים אלקטרוניים ממכשירים אלה.

בטמפרטורת אור של 2700 קלווין אין כמעט גלי אור כחולים אז אם האור הזה מספיק לכם בשביל קריאה מומלץ להשתמש בו.
מתוך מנורות השולחן שיש לנו אפשר להמליץ בחום על מנורת שולחן אורגון, מנורת שולחן שוהם ומנורת שולחן אלה.
מנורת שולחן אורגון מגיעה בשני צבעים שחור ולבן וההספק שלה הוא 7 וואט. כוללת גוון אור משולב ו- 4 רמות של עוצמת אור. מתאימה במיוחד לחדר שינה או לחדר לימוד.

מנורת שוהם היא קצת קטנה יותר ומגיעה בשלושה צבעים מרהיבים – כחול, לבן, שחור ובחירה של גוון אור.

המנורה עשויה ממתכת עמידה ובעלת הספק 6W.

מנורת אלה מתאימה מאוד להארה של שולחן עבודה או אפילו טוב מכך חדר שינה. זוהי מנורה דקורטיבית בצבעים קרם ואפור ואין בה לד מובנה אלא בסיס הברגה סטנדרטי E27.

האהיל המובנה שלה עוצר את אלומת האור ונותן הרגשה חמימה ורומנטית.