תאורה לבית

תאורה לבית – כל מה שרציתם לדעת

במדריך הבא נעזור לכם לבחור את התאורה המתאימה ביותר לבית שלכם, שזוהי משימה לא קלה היום עם כל המבחר הקיים. אבל אין צורך להיבהל כי עם קצת תכנון נכון וחוש אסתטי אפשר בקלות להשלים את המשימה הזאת. קודם כל חשוב להבין את חשיבות התאורה בעיצוב הבית שלנו. 

לתאורה יש תפקיד פונקציונלי וגם תפקיד עיצובי, ויש צורך להתחשב בשניהם כשבוחרים תאורה לבית

תאורה לפי תפקיד

התפקיד הפונקציונלי של תאורה הוא להאיר את המקומות הנכונים במינון הנכון של אור. לדוגמה בחדר השינה נרצה מנורת קריאה או מנורת רצפה לתת אור נקודתי לקריאה. במטבח נרצה אור חזק כדי שנוכל לעבוד שם בביטחון ולראות מה אנחנו עושים, מעל אי במטבח נרצה מנורת תלייה. אם יש לנו תמונה מיוחדת על הקיר נרצה להבליט אותה עם ספוט. לפני שבוחרים כל גוף תאורה חשוב להבחין מה התפקיד שלו ולמה אנחנו צריכים אותו.

הדבר החשוב כאן הוא להתאים את עוצמת האור והמיקוד שלו בהתאם לתפקיד שהוא מבצע. עוצמת התאורה נמדדת בלומן וההספק שלו בוואט (WATT), כך אפשר לבחור את גוף התאורה המתאים לכל נקודה.

חשוב שהאווירה בבית שלנו תהיה חמה נוחה ומפנקת. לא פחות חשוב זה שהבית יהיה מעוצב בצורה אלגנטית שתהיה נעימה לעין, לכן לפני שנבחר גוף תאורה חשוב לבחור גופי תאורה שקולעים לטעם האישי ולסגנון שלנו. נהוג ללכת על סגנון אחיד שמתאים לשאר הרהיטים והקירות, למרות שתמיד אפשר להשתולל עם MIX של רעיונות. ישנם הרבה סגנונות כמו מודרני, כפרי, תעשייתי, וינטג’ ועדיף ללכת על סגנון אחד ולדבוק בו כדי לשמור על אחידות. 

העיצוב של גוף התאורה כולל את הצורה שלו, החומרים ממנו הוא עשוי והצבע שלו. למרות שכמובן לכל אחד יש את הטעם האישי שלו עדיף לשמור על קו אחיד בסגנון התאורה בכל הבית. 

תאורה לפי חדר בבית

נהוג לומר שכדאי לשים לפחות שני גופי תאורה בכל חדר – אחד לתאורת אווירה והשני לתאורה שימושית. בחירת התאורה לבית מתחילה מחדר הכניסה וכוללת את כל החללים בבית. נעבור כאן על כמה מהם. 

כאן היינו ממליצים על תאורה חזקה ומסוגננת שתוכל להאיר היטב את כניסת הבית. אנחנו ממליצים על תאורה קיר מסוגננת כמו אחד הגופים הבאים.

גוף תאורה מעוצב סלבדור גלוב נחושת 

גוף התאורה החיצוני חייב להיות עמיד בפני לחות עם לפחות תקן של IP44 ובנוסף להיות תחת תקרה מקורה.

 

כאן חשוב מאוד להרשים כי זה הדבר הראשון שרואה האורח כשהוא נכנס. פה היינו ממליצים על גוף תאורה צמוד תקרה או מנורת תלייה מיוחדת אם רוצים להשאיר רושם עז. 

גוף תאורה תלוי מנהטן שחור

התפקיד הראשי של המנורה כאן היא ליצור תאורה אווירה ראשונית כשנכנסים לתוך הבית. 

תאורה לסלון היא אולי החשובה ביותר מכל החללים בבית, כי הסלון הוא בדרך כלל הכי גדול והמקום שאנחנו שוהים בו הכי הרבה זמן. סביר להניח שנצטרך כאן מגוון גדול של יותר של גופי תאורה. צריך גם להתאים את התאורה לאור הטבעי שמגיע מבחוץ דרך החלון. 

בחדר הסלון היינו ממליצים על מנורה גדולה וחזקה מאחד הסוגים הבאים – צמוד תקרה, מנורת תלייה או כמה מנורות שקועות. אפשר כמובן לשלב בין כמה גופי תאורה אם החלל גדול במיוחד ומצריך הרבה אור. אם רוצים להבליט חפצים מסוימים בסלון כמו למשל תמונה מיוחדת או מדף מסוים אפשר להשתמש בספוטים שנמצאים על פס צבירה. 

 

אזור האוכל צריך להיות מואר במיוחד כדי שכל הסועדים יוכלו ליהנות מארוחה טעימה ובאותו הזמן לשוחח עם שאר הסועדים. כל גוף תאורה שמפיץ מספיק אור יכול להתאים כאן אך היינו ממליצים על מנורת תלייה מהסוג שנראה למטה. 

מנורת תלייה יסמין

נברשת או מנורת תלייה יכולה להיות אידיאלית לפינת האוכל כדי למקד את האור לאזור המסוים הזה. הספק המנורה באזור זה צריך להיות חזק, במיוחד אם יש לכם שולחן אוכל גדול. הרבה אנשים מחליטים להתקין את גוף התאורה המפואר ביותר שלהם בחדר האוכל. 

כאן אפשר לשים בכיף 2 סוגים שונים של תאורה – תאורה נקודתית כמו מנורת שולחן או מנורה עומדת ובנוסף תאורת אווירה כמו למשל צמוד תקרה. כשבוחרים גוף תאורה צמוד תקרה לחדר שינה יש שמעדיפים תאורה חכמה עם שלט כדי לשלוט בעמעום ובגוון האור.

צמוד תקרה NEXT לבן

זוהי המלצה בלבד, כמובן שאפשר לשים כאן כל גוף תאורה שמתאים לטעמכם כמו צמוד קיר או פרופיל לד / פסי לד. 

 

המטבח הוא אזור שצריך המון אור כי שם אנחנו עובדים במשך שעות וזקוקים לערנות. יש המון אפשרויות למטבח כמו למשל פסי לד  מעל השיש או פרופיל לד צמוד תקרה. 

מומלץ גם להשתמש בגוון אור יום (אור לבן – 6500K) באזור הזה אם רוצים לשמור על ערנות גבוהה. 

גופי התאורה כאן צריכים להיות מוגני לחות כדי שיוכלו לתפקד לאורך זמן ומומלץ בגוון אור יום. אפשר להתקין גוף צמוד קיר מעל המראה לפעילות שמצריכה אור כמו גילוח, צחצוח שיניים ואיפור. באזורים אסטרטגיים אחרים באמבטיה אפשר להוסיף שקועי תקרה או צמודי תקרה לתאורה כללית. 

 

להרבה מאוד אנשים יש חדר בבית שמתפקד כמו משרד עם שולחן משרדי, מדפסת וכו’. בחדר משרד רצוי להשתמש בגוון אור יום (6500K) שמתאים ללימודים ועבודה. חוץ מהתאורה המרכזית יש צורך כמובן בתאורה נקודתית של מנורת שולחן.

מנורת שולחן דקורטיבית קלאופטרה

 

תאורת חוץ

לתאורת חוץ יש תפקיד חשוב מאוד בהארת היקף הבית, הגינה וכל אזור החצר האחורית. יש כאן מגוון גדול מאוד של גופי תאורה שהמשותף לכולם שהם צריכים להיות מוגני לחות – בתקן של לפחות IP44. 

אם יש לכם גינה אפשר ליצור כאן עיצובים מרהיבים בעזרת עמודי תאורה לגינה. ההספק של כל אחד יכול להיות קטן אבל אם מפזרים כמות גדולה של גופי תאורה אפשר לכסות שטח נרחב.

עמודון תאורה בולארד Avenue

 

המטרה של הספוטים והדוקרנים להאיר אזורים חשוכים בגינה כמו למשל שבילים וצמחיה ויכולים להגיע במגוון הספקים וצבעים לאפקט מרשים.

Focus ספוט מתכוונן

כל התאורה ההיקפית של הבית כוללת את החומה של הבית והמעטפת החיצונית שלו. כאן אפשר לפזר מספר גדול של גופי תאורה לרוחב כל ההיקף. ההספק של גוף תאורה אחד לא צריך להיות גדול מדי, וחלקם מגיעים עם הספקים של 3 עד 10 וואט.  

את כל ההכנות לתאורת חוץ יש לעשות מראש כדי שקופסאות הביטון ונקודות החשמל יהיו מתאימות לגופי התאורה.

יעוץ ותכנון

כפי שראיתם, לרכוש תאורה לבית יכול להיות תהליך קל ופשוט אם מבינים מה מחפשים. אחרי הכל, אף לא מכיר את הצרכים והבית שלנו כמונו. אם בכל אופן תצטרכו עזרה אנחנו כאן כדי לעזור ולייעץ בכל מה שניתן. כל מה שצריך לעשות זה להתקשר 050-6952949 ואנחנו נשמח לענות על כל שאלה לגבי בחירת גופי התאורה המתאימים לביתכם.